Branża SEO (Search Engine Optimization) przeszła ostatnio gruntowne zmiany. Główne działania, takie jak optymalizacja słów kluczowych i zwrotne linki, zostały przesunięte na dalszy plan, co utrudnia pozycjonowanie stron internetowych przeciętnemu SEO-wcowi.
Trzymając się starych sztuczek związanych ze słowami kluczowymi, w pewien sposób skazujemy się na niepowodzenie i brak naturalnej widoczności. Wierzę, że pod koniec tego postu poważnie zastanowisz się nad zmianą pozycji i zmianą strategii kampanii SEO w celu poprawy wyników.
Badanie słów kluczowych
Najważniejszym etapem każdej kampanii SEO jest podjęcie decyzji, które słowa kluczowe będą kierowane w celu zwiększenia docelowego ruchu z wyszukiwarek. Jeśli nie przeprowadziłeś badań słów kluczowych przed kampanią, oznacza to porażkę.
Niezależnie od tego, czy korzystasz z płatnego czy bezpłatnego narzędzia SEO do tego celu, dwa główne czynniki, na których powinieneś się skupić, to:
Liczba operacji wyszukiwania – potencjał ruchu słowa kluczowego
Konkurencja – Kim są konkurenci kierowani na to samo słowo kluczowe oraz ilu i jak silni są?
Popularne narzędzia SEO i słowa kluczowe, które mamy obecnie na rynku, mają wskaźniki, które pomogą Ci podjąć decyzję o odrzuceniu słowa kluczowego.
Mogą występować drobne różnice, ale wszystkie one poprowadzą cię do wspólnego kierunku.
Jednym z największych błędów w tym momencie optymalizacji słów kluczowych jest próba konkurowania z dużymi graczami. Musisz być w stanie prawidłowo zmierzyć swoją siłę przed rozpoczęciem walki. Gdy trudność słowa kluczowego przekroczy 30, powinieneś pomyśleć o głębszym kopaniu, by znaleźć więcej łatwych do pozycjonowania słów kluczowych.[/vc_column_text]
SEO optymalizacja słów kluczowych
Umieszczenie i gęstość słów kluczowych były kiedyś kluczowymi czynnikami rankingowymi. We wcześniejszych wersjach Google i innych wyszukiwarek. Występowanie określonych słów kluczowych w strategicznych obszarach Twojej treści pomagało zmierzyć trafność Twojej treści.
Twoje SEO strony wymagało umieszczenia słowa kluczowego w:
W tytule Twojego artykułu
Publikowania adresów URL
Opis meta
Wprowadzenie treści (w ciągu pierwszych 100 słów)
Tagi nagłówka (od <h1> do <h6>)
Tagi graficzne
Podsumowanie treści
Miało to wiele wad, ponieważ marketerzy byli w stanie manipulować i popychać słabe artykuły na najwyższe pozycje w SERP (strona wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach). Nawet bez upychania słów kluczowych wyszukiwarki nadal miały trudności z odfiltrowaniem złych treści ze swoich stron.
Czy to oznacza, że optymalizacja słów kluczowych na stronie jest niepotrzebna?
Nie!
W tamtych czasach słowa kluczowe w Twoich treściach miały odgrywać dwie główne role:
Pomóc wyszukiwarkom poznać temat Twoich treści
Pozwalały im wiedzieć, jak istotna była twoja treść dla kluczowego terminu i gdzie umieść ją w rankingu na SERP
Jednak w dzisiejszym SEO słowa kluczowe na Twojej stronie odgrywają bardzo małą rolę w określaniu pozycji Twoich treści w SERP, a wyszukiwarki nawet nie potrzebują tego słowa kluczowego, aby zrozumieć Twój temat.
Oto dowód:
W przypadku wyszukiwanej frazy „jak pozycjonować w Google” żadne z pierwszych pięciu wpisów na SERP nie zawiera słowa kluczowego w tytule, łączu bezpośrednim ani w meta opisie. Idąc dalej, żaden z artykułów nie ma nawet słowa kluczowego wymienionego gdzieś w treści.
Oznacza to, że Google nie potrzebowało ciągu słów kluczowych, aby zrozumieć, że to zapytanie mówi o rankingu w Google.
Dlatego jeśli postępujesz zgodnie z dawną praktyką optymalizacji słów kluczowych, próbując ustalić pozycję dla tego konkretnego terminu, możesz być rozczarowany.
Według Devesh Sharma z WPkube, Optymalizacja słów kluczowych na stronie jest nadal ważna, ale nie licz na to, że wystarczy do zajmowania wysokich pozycji w Google, chyba że konkurencja jest bardzo słaba.
Według słów Neila Patela Badanie słów kluczowych jest nadal ważne, ale sposób, w jaki powinniśmy je wdrażać, zmienił się… Algorytm Google stał się bardziej wyrafinowany. Nie musi już polegać na prostych słowach kluczowych, aby powiedzieć mu, o czym jest twoja treść.
W badaniu przeprowadzonym przez SEMrush 18% domen w rankingu dla słów kluczowych o dużej objętości nie ma słowa kluczowego w treści. Powyżej mamy na to dowód.
Co powinieneś zrobić zamiast tego?
W dzisiejszym SEO jedna strona internetowa może zawierać wiele słów kluczowych. Dlaczego więc nie zoptymalizować treści pod kątem setek powiązanych słów kluczowych?
To prowadzi do semantycznego SEO, gdzie aktualność jest odpowiedzią. Zamiast kierować i optymalizować słowo kluczowe „Jak pozycjonować w Google”, utwórz szczegółowy artykuł o tym zagadnieniu.
Należy pamiętać, że żaden z tych wpisów nie zawierał żadnego z tych słów kluczowych. Dlaczego Google uważa, że są to najlepsze opcje?
Odpowiedź na to pytanie jest taka, że artykuły te zostały napisane dla rynku / tematu, a nie słowa kluczowego. Są to wysokiej jakości, dobrze zbadane treści ukierunkowane na potrzeby użytkowników.
W czasach SEO pojedynczych słów kluczowych ta niewielka odmiana oznaczałaby dwie osobne strony, po jednej na każdy ciąg słów kluczowych. Ale algorytm wyszukiwania Google jest teraz mądrzejszy.
Jak pisać na potrzeby użytkownika?
Pierwszym krokiem do napisania wartościowego artykułu jest określenie zamiaru słowa kluczowego. Podział słowa kluczowego na terminy może pomóc w zrozumieniu. Kontynuujmy powyższy przykład:
„Jak pozycjonować w Google”
Jak
Pozycjonować
Google
Pierwsza część ciągu „Jak…” zawiera trzy pytania, na które musisz odpowiedzieć w swoim artykule:
Jakie kroki należy podjąć?
Czy są rzeczy, których należy unikać?
Jakie narzędzia są potrzebne do zadania?
Druga część „Pozycjonować” mówi dokładnie, czego szukam. Ale nadal nie rozumiemy ich pozycji. Jakiego rodzaju treści chcą uszeregować (post na blogu, artykuł z wiadomościami, witryna eCommerce itp.)
Gdyby wyszukiwarka szukała „sposobu rankingu witryny eCommerce”, byłoby to o wiele łatwiejsze. Ale w tym przypadku nie pozostaje nam nic innego, jak przejść dogłębnie, podając wszystkie wskazówki niezbędne, aby pomóc wyszukiwaniu w rankingu różnych rodzajów treści.
Trzeci termin w wyrażeniu mówi nam, którą wyszukiwarkę chce zoptymalizować. Musimy więc być w stanie udzielić szczegółowych instrukcji związanych z rankingiem w Google.
Ze względu na znaczenie semantyczne podkreślenie niektórych unikalnych wymagań dotyczących rankingu w innych wyszukiwarkach w poście może znacznie przyczynić się do widoczności treści.
Jest to tylko krótki przewodnik, który pomoże Ci stworzyć wartościową treść dla celów wyszukiwania.
W jaki sposób pomaga klasyfikowanie słów kluczowych?
Za pomocą narzędzia do grupowania słów kluczowych podziel listę na grupy. Każda grupa może być podtytułem, który pomoże Ci stworzyć bardziej wszechstronny przewodnik na temat wyższego rankingu i zwiększania ruchu z długiej listy różnych słów kluczowych.
Pamiętaj, że możesz grupować słowa kluczowe i tworzyć osobne strony z grup. Od Ciebie zależy, jak postąpić na podstawie wielkości listy i liczby grup.
Podsumowując
Aby uzyskać lepsze wyniki wyszukiwania, przejdź z optymalizacji słów kluczowych do optymalizacji miejscowej. Pisanie dla słów kluczowych jest nieaktualne. Twórz treści dla tematu, zagłębiając się w temat, aby dać szansę na zwiększenie pozycji w rankingu w celu uzyskania większej liczby wyświetleń.