SEM (Google Ads)

Co to jest SEM?
SEM (Search Engine Marketing) to kampanie marketingowe realizowane w wyszukiwarce Google. Dzięki reklamie w formie linków sponsorowanych i reklam produktowych możesz dotrzeć to Twoich potencjalnych klientów. Twoja reklama będzie wyświetlana wśród wyników wyszukiwania, a także na stronach i w aplikacjach partnerów. Kampanie SEM (Google Ads) realizowane są najczęściej w formie kampanii PPC (Pay Per Click) co sprawia, że opłata za reklamę pobierana jest dopiero w momencie, w którym ktoś w nią kliknie. Największą zaletą kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google jest to, że pierwsze jej efekty widać już kilka godzin po uruchomieniu. Kampanie reklamowe Ads wykorzystują potencjał wyszukiwarki Google, z której korzysta ponad 90% internautów w Polsce, więc każda firma chcąca dotrzeć do precyzyjnie określonego klienta, powinna rozpocząć działania w ramach ekosystemu reklamowego Google Ads.Kampanie reklamowe Ads wykorzystują potencjał wyszukiwarki Google, z której korzysta ponad 90% internautów w Polsce, więc każda firma chcąca dotrzeć do precyzyjnie określonego klienta, powinna rozpocząć działania w ramach ekosystemu reklamowego Google Ads.
Ustalenie celu biznesowego
W pierwszej kolejności wychodzimy od pytania: Co ma osiągnąć kampania Google Ads? Jakich wyników od niej oczekujesz? Ustalenie realnych celów pozwala zawęzić wybór kanałów i narzędzi promocji do tych, odpowiadających Twoim oczekiwaniom.
Ustalamy kim jest Twój potencjalny klient
Sprawdzamy jakie słowa wpisują użytkownicy, szukając Twojej strony internetowej. Dzięki uzyskanym informacjom możemy dopasować komunikat, a w ustawieniach kampanii dodać lub wykluczyć frazy na jakie wyświetlana jest Twoja reklama, co zwiększa efektywność kampanii Ads.
Mierzenie efektów kampanii
Kilka tygodni po uruchomieniu kampanii w wyszukiwarce i zaimplementowaniu analityki internetowej (Google Analytics) możemy sprawdzić jakie efekty przyniosła w rzeczywistości: jak zmienił się ruch z kanału SEM, jaki jest koszt pojedynczej konwersji i jaki jest status realizacji celu.