SEM (Google Ads)

Recommend
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIN
Share
Tagged in
Leave a reply

Description

Co to jest SEM?

SEM (Search Engine Marketing) to kampanie marketingowe realizowane w wyszukiwarce Google. Dzięki reklamie w formie linków sponsorowanych i reklam produktowych możesz dotrzeć to Twoich potencjalnych klientów. Twoja reklama będzie wyświetlana wśród wyników wyszukiwania, a także na stronach i w aplikacjach partnerów. Kampanie SEM  (Google Ads) realizowane są najczęściej w formie kampanii PPC (Pay Per Click) co sprawia, że opłata za reklamę pobierana jest dopiero w momencie, w którym ktoś w nią kliknie. Największą zaletą kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google jest to, że pierwsze jej efekty widać już kilka godzin po uruchomieniu. Kampanie reklamowe Ads wykorzystują potencjał wyszukiwarki Google, z której korzysta ponad 90% internautów w Polsce, więc każda firma chcąca dotrzeć do precyzyjnie określonego klienta, powinna rozpocząć działania w ramach ekosystemu reklamowego Google Ads.  
Clients

Kampanie reklamowe Ads wykorzystują potencjał wyszukiwarki Google, z której korzysta ponad 90% internautów w Polsce, więc każda firma chcąca dotrzeć do precyzyjnie określonego klienta, powinna rozpocząć działania w ramach ekosystemu reklamowego Google Ads.

Tasks

Ustalenie celu biznesowego

W pierwszej kolejności wychodzimy od pytania: Co ma osiągnąć kampania Google Ads? Jakich wyników od niej oczekujesz? Ustalenie realnych celów pozwala zawęzić wybór kanałów i narzędzi promocji do tych, odpowiadających Twoim oczekiwaniom.

Ustalamy kim jest Twój potencjalny klient

Sprawdzamy jakie słowa wpisują użytkownicy, szukając Twojej strony internetowej. Dzięki uzyskanym informacjom możemy dopasować komunikat, a w ustawieniach kampanii dodać lub wykluczyć frazy na jakie wyświetlana jest Twoja reklama, co zwiększa efektywność kampanii Ads.

Mierzenie efektów kampanii

Kilka tygodni po uruchomieniu kampanii w wyszukiwarce i zaimplementowaniu analityki internetowej (Google Analytics) możemy sprawdzić jakie efekty przyniosła w rzeczywistości: jak zmienił się ruch z kanału SEM, jaki jest koszt pojedynczej konwersji i jaki jest status realizacji celu.

Info
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!