Rynek SEO dla firm prawniczych jest niezwykle konkurencyjny.
Nic dziwnego, że firmy prawnicze wcześnie przyjęły SEO i pozostają jednymi z najbardziej agresywnych graczy. W przeciwieństwie do niektórych branży prawnicy wydają się rozumieć, że marketing cyfrowy jest niezbędnym elementem skutecznej ogólnej strategii marketingowej.
Prawnicy rozumieją, że bezpowrotnie minęły już czasy korzystania z książki telefonicznej w celu prowadzenia nowej działalności.
Kancelarie prawne powinny wykorzystywać wiele cyfrowych strategii marketingowych, w tym płatne reklamy w Google i Facebook, ale SEO jest szczególnie skuteczną strategią dla prawników. Jest tak, ponieważ prawo opiera się na wiedzy, a słowo pisane bardzo sprzyja rozpowszechnianiu tej wiedzy wśród znacznej liczby odbiorców online.
Pisanie skutecznych treści dla kancelarii
Pisanie treści jest ważne w każdej branży, ale szczególnie w dziedzinie prawa. Bez względu na okoliczności danej osoby, potrzeba adwokata może przysporzyć wiele stresu.
Prawnicy zarządzają złożonymi sytuacjami prawnymi każdego dnia. Poszukiwanie usług prawnika może być bardzo emocjonalnym doświadczeniem, w zależności od szczegółów sytuacji.
Ludzie nie wybiorą pierwszego lepszego prawnika, przed podjęciem decyzji potencjalni klienci muszą poczuć, że ten prawnik jest osobą, której można zaufać w trudnym czasie. Budowanie zaufania i autorytetu jest być może najważniejszym celem content marketingu. Dzięki internetowi kancelarie prawne mają doskonałą okazję, aby pochwalić się swoimi umiejętnościami i zachęcić potencjalnych klientów do korzystania z ich usług.
SEO- wcy pracujący na kontach klientów adwokackich powinni wziąć to wszystko pod uwagę przy opracowywaniu strategii dla blogów firm prawniczych. Dlatego treść musi być aktualna, wiarygodna i odpowiednia dla docelowych odbiorców firmy. Jeśli tematy są związane z sytuacją, szczegóły są trafne, a pisanie jest naturalne i wciągające, firma nie tylko awansuje w rankingach, ale idealnie zacznie przyciągać coraz więcej klientów o wyższej jakości.
Opisz konkretne sprawy zamiast słów kluczowych
Często pierwszymi pojęciami, które przychodzą na myśl przy rozpoczynaniu pracy z SEO, są słowa kluczowe i badania słów kluczowych.
Słowa kluczowe są składnikiem, który musi zawierać cała twoja pisemna treść SEO. Jest to częściowo spowodowane tym, że klienci są w stanie znaleźć Twoje treści w sposób organiczny podczas wyszukiwania online.
Ale minęły czasy, kiedy słowa kluczowe były wszystkim, co było potrzebne, aby uzyskać treść do rankingu w Google. Dziś używamy słów kluczowych, aby powiedzieć Google, jakie są niektóre pomysły w naszej treści, ale nie piszemy naszych treści wokół słów kluczowych. Nie dlatego tam są.
W miarę jak roboty Google stał się mądrzejsze w zakresie interpretacji zapytań, ludzie też sprytniej oceniają jakość uzyskiwanych wyników. Pisanie wokół słów kluczowych SEO to instytucja z poprzedniej epoki, a treść, która to robi, będzie się wyróżniać ze wszystkich niewłaściwych powodów. Zamiast tego treść bloga firmy prawniczej powinna opierać się na faktycznych tematach związanych z branżą prawniczą. Pisanie tematów pomaga dopasować treść do tego, czego potencjalni klienci faktycznie szukają więcej niż tylko same słowa kluczowe.
Gdy treść jest pisana dla tematów zamiast słów kluczowych, tworzysz sposób kierowania na wiele wyrażeń kluczowych, a nie tylko na jeden wpis na blogu. Jak to się robi? Możesz zastosować kilka podejść. Narzędzia takie jak Odpowiedz publicznie i funkcja wyszukiwania tematów mogą pomóc Ci w generowaniu pomysłów dotyczących treści na podstawie fraz kluczowych.
Możesz też po prostu wyszukać temat, w którym piszesz, i wydobyć SERP Google, aby zobaczyć, co jest już w rankingu i jak prezentowana jest treść. Te metody niewątpliwie poprowadzą Cię do treści, które bezpośrednio dotyczą pytań użytkowników. To od Ciebie, zależeć będzie, czy Twoje treści będą lepsze na blogu klienta Twojej firmy prawniczej. Jak to robisz? Skupiając się na potrzebach odbiorców, a następnie pisząc post jak profesjonalista. Przyjrzyjmy się, jak to działa.
Zdefiniuj potencjalnego klienta
Po co angażować czas i wysiłek w pisanie treści bez kierowania ich do konkretnych odbiorców?
Początkujący SEO mogą myśleć, że ich docelowymi odbiorcami są wszyscy w Internecie, ale tylko wybrana grupa użytkowników online szuka usług prawniczych.
Aby skupić się na lepszej jakości użytkownika – kogoś, kto jest dziś gotowy zatrudnić prawnika – musimy określić różne osobowości klientów. Osoba klienta to reprezentacja osób, które byłyby najlepszymi klientami dla Twojej firmy prawniczej.
Osobowości klientów różnią się znacznie w różnych kancelariach prawnych, w zależności od rodzaju praktykowanego prawa. Dlatego ważne jest, aby spojrzeć na personalia klienta, w szczególności dla swojej firmy prawniczej.
Być może masz już wyobrażenie o tym, jacy klienci docelowi są najlepsi dla twojej firmy z własnego doświadczenia firmy marketingowej. W każdym razie ważne jest, aby określić osobowość klienta docelowego przed napisaniem jakiejkolwiek treści.
Dzięki zrozumieniu, dla kogo piszesz, będziesz mieć większą szansę na stworzenie czegoś odpowiedniego i przydatnego. Zapytaj siebie: Jakie wyzwania stoją przed klientami prawników, aby sprawić, by potrzebowali usług prawnych? Jakiego rodzaju ludzie napotykają te wyzwania w pierwszej kolejności? Takie ogólne pytania są ważne, aby zadać sobie pytanie przy definiowaniu osobowości klienta.
Powinieneś także korzystać z Google Analytics, aby sprawdzać dane demograficzne ruchu w sieci, co może znacznie przybliżyć Cię do osób docelowych. Dane demograficzne obejmują następujące obszary: Wiek, Płeć, Lokalizacja geograficzna, Stanowisko, wynagrodzenie i poziom edukacji.